KARS-TURİSTİK ŞARKI EKSPRESİ SON DURAĞI KARS’TA COŞKUYLA KARŞILANDI

DÜNYANIN trenle seyahat edilecek sunu dolgunca ilk 4 rotasından biri olan Turistik Gün Doğusu Ekspresi, 2022-2023 dönemi ilk seferini yaklaşık 33 saatte tamamladı. Yolcular Kars Tren Garında ‘Hoş Gelişler Ola Mustafa Kemal Paşa’ marşıyla karşılandı.

12 Fasıla günü Ankara’dan saat 15.55’te yola sâdır Turistik Maşrık Ekspresi, sırasıyla Kırıkkale, Kayseri, Sivas, Erzincan ve Erzurum’un ardından 1300 kilometrelik yolu kat ederek serencam durağı olan Kars’a saat 00.15’bile ulaştı.

Kars Tren Garı’nda yolcuları Vali Yardımcısı Muhammed Furkan Tuna, İl Firez ve Turizm Müdürü Hayrettin Bati, Turizm Birliği Başkanı Halit Özer ve Karslılar çiçeklerle karşıladı. Kafkas El Oyunları ekibi ve aşıkların eylem yaptığı karşılamada akordeon ve darbuka ile çalınan ‘Hoş Gelişler Ola Mustafa Eksiksizlik Paşa’ marşına zevcelik fail yolcular, çalgı eşliğinde oynadı. Sıcak çorba ikramının peşi sıra variller içerisinde yakılan keskin başında fotoğraf çekilen yolcular, söylenen türkülere zevcelik etti. 29 Mayıs 2019’bile ilk seferine sâdır, çabucak yemekli ve yataklı vagonlardan oluşan Turistik Şark Ekspresi, beyin namına Ankara-Kars hattında makro tarihi ve kültürel şehirlerin da görülmesine olanak veriyor. Ankara’Kars arasında Erzincan ve Erzurum’da; Kars-Ankara arasında Divriği, Sivas ve İliç’te tahminî 3’er saatlik vakfe gerçekleşiyor. 2021-2022 döneminde 62 nöbet gerçekleştiren ve mecmu 13 bin 544 bulaşıcı haiz Turistik Gün Doğusu Ekspresinde, 2022-2023 dönemde ise 86 defa ve 13 bin 760 yolcu taşımayı hedefliyor. Turistik Gün Doğusu Ekspresi Ankara’dan pazartesi, çarşamba ve cuma namazı günleri saat 15.55’te, Kars’tan ise çarşamba, cuma namazı ve aksata günleri saat 22.30’da akıntı edecek.

Tüm vatandaşların Turistik Şark Ekspresi ile Kars’a çağırma eden Vali Yardımcısı Muhammed Furkan Tuna, ‘Turistik Şark Ekspresi 2022-2023 dönemi önceki seferini 33 saatte tamamlayarak Kars Garı’na gelmiş bulunmaktadır. Evvel Ankara’dan saat 15.55’üstelik akım fail tren bugün saat 00.15 civarında Kar Garı’nda aşıklar, Kafkas gösterisi ve ahali oyunlarıyla karşılandı. Bilcümle vatandaşlarımızı bu görsel şölene, Karsımıza bekliyoruz” diye konuştu.

Antalya’dan eşi Mahmur Çiçeği Erkin ile Kars’a gelen Cumhur Erkin, ‘Maşrık Ekspresiyle ilk defa geliyoruz, gayet güzeldi. Rötar birlikte yapmadık, bilcümle vaktiyle geldik, süperdi. Tığ böyle karşılanmalara alıştık. Bu elem oldu demin, Antalya’ya gittiğimizde ne yapacağız” dedi.

Eşi ve kızıyla yolculuk fail Bahir Hezel ise, ‘Kütahya’dan geliyoruz. İlk deneyimimiz ve ilk kez hakeza tıpkısı rotaya gelmiş bulunuyoruz. Seyahat çok pir ve sevinçli geçti. Seçme özdek çokça güzelce planlanmış, rota çok güzelce oluşturulmuş, finiş noktalarında. Hem firez turu ergin oldu bizim için hem de gastronomi anlamında birçok yemekleri tatmış olduk. Kestirmece 3 saat mola yerleşme alanlarında, tarihi yerleri de gezdik. Çokça fena hâlde ve dörtköşe tıpkısı turdu. Kars’ta de Dangadak Harabeleri ve Çıldır Gölü elan sonrasında vaktimiz kalırsa Sarıkamış ve müze varmış oralara gitmeyi planlıyoruz” diyerek konuştu.

Turizm Birliği Başkanı Halit Özer bile, 2022 yılının çatlak ayının geçmiş Turistik Maşrık Ekspresi’nin geldiğini anlatım ederek, ??Iyice ayrımsız coşku, şov ve etkinlikle cümle esnaf ve turizmci arkadaşlarımızla buradaydık. Turistik ekspresimizin Kars ve kesim turizmine az çok yararını biliyoruz, görüyoruz ve göreceğiz de. İnşallah umut ediyoruz, bu heyecanımız, coşkumuz, gösterilerimiz, etkinliklerimiz mart ayının sonuna büyüklüğünde devam etsin” dedi.